Menu

Reklamace a vrácení zboží v Německu

Nepadlo Vám zboží velikostně, je pokažené nebo chcete vrátit z jiného důvodu? Žádný problém!


Jak na to?

  1. Nejprve je nutné zboží doručit k nám, aby se přeposlalo po Německu zpět prodejci. Pro svoz balíčku je nutné mít u nás účet a zadat objednávku svozu.
  2. Pošleme Vám potvrzení, že byl svoz objednán. Zásilku přichystejte pro kurýra tak, aby na ní nebyl žádný předchozí štítek (štítky musí být odlepeny a nebo čárové kódy přeškrtány)
    • Pokud máte vratný přepravní štítek po Německu, vložte jej/vytiskněte do balíčku! NELEPIT na balíček! Opište/vyfoťte si sledovací číslo pro vlastní potřebu.
    • Pokud nemáte vratný štítek a ani jej nemůžete od prodejce získat (generovat se musí např. u amazon.de), dejte nám vědět, že potřebujete po Německu odeslat a nebo Vám vyzveme k dodání (např. že si koupíte online sami a pošlete emailem).
  3. Balíček nám kurýr doručí do Německa, my na něj nalepíme přepravní štítek po Německu nebo do jiné země a předáme dopravci.
  4. Pokud se jednalo o asist. nákup a vrací se peníze, budou Vám připsány kreditem podle kurzu ČNB k datu připsání na náš německý účet. Kdyby se dlouho nic nepřipisovalo, prosím ozvěte se nám!

Obecné informace

  • Vyřizování reklamací neprovádíme, pokud se nejednalo o asist. nákup, ale pomůžeme Vám se svozem přímo od Vás zpět do Německa.
  • Dle zákona máte právo vrátit "nepoužité" zboží do 14ti dnů od nákupu (mimo např. software,...) bez udání důvodu - platí oficiálně pouze pokud nakupujete přes internet nebo telefon,některé firmy toto uplatňují i v normálních obchodech, např. Kaufhof, Aldi, Mediamarkt, Saturn.
  • Co je hodně důležité - musíte mít doklad od pokladny/fakturu a to i v případě, že se jedná o koupi na splátky. Zboží musí být v nepoužitém stavu (nebo alespoň tak musí vypadat) a nemusí být vždy zabaleno v původním obalu (např. v Mediamarktu nemusíte znovu zabalit televizi pokud ji druhý den reklamujete/vrácíte).
  • Záruka na zboží je standardně 2 roky (pokud není stanoveno jinak). Od 6ti měsíců by jste měli dokázat že dané zboží mělo vadu již při nákupu.
  • Některé záruční služby fungují i tak, že si daná firma pro zboží přijede sama a pak buď opraví na místě nebo pošle později, popř. zajistí náhradní zboží v době reklamace (např. BeQuiet zdroj od pc).
  • Poštovné za reklamaci u některých vybraných portálů jako např. Amazon.de neplatíte a je zdarma! Je ovšem nutné vytisknout přepravní štítek na zásilku přímo od dodavatele a poslat nám na centrální sklad. Platí pouze pro balíčky se štítkem o doručení skrze Deutsche Post nebo DHL. Ostatní poštovní služby neumožňují zpět odeslání zdarma.

Odkazy

- Spotřebitelské centrum v Německu [překlad]